معرفی کتاب زن منتظر و منتظر پروری
معرفی کتاب
مدرسه علمیه حضرت زینب(سلام الله علیها) به مناسبت میلاد حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف ) کتاب زن منتظر و منتظر پروری را در قالب بروشور معرفی کرد.
معرفی کتاب
مدرسه علمیه حضرت زینب(سلام الله علیها) به مناسبت میلاد حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف ) کتاب زن منتظر و منتظر پروری را در قالب بروشور معرفی کرد.
مدرسه علمیه حضرت زینب(س) شهرستان امیدیه به مناسبت نیمه شعبان نشست علمی برگزار کرد.
این نشست با عنوان تاثیر انتظار بر پایداری خانواده با حضور خانم شریفه زیدونی که محقق در زمینه مهدویت است برگزار شد.
وی ضمن تبریک این روز سخن خود را با حدیث معروف من مات و لم یعرف امام زمانه شروع کرد و گفت: اگر بخواهیم ظهور امام را هر چه زودتر ببینیم لازم است نسبت به امام شناخت پیدا کنیم ؛ زیرا تا زمانی که معرفت پیدا نکنیم شناخت پیدا نکنیم امام نخواهیم دید.
زیدونی گفت: والدین اگر نسبت به معارف مهدوی شناخت پیدا کنند می توانند فرزندانی با تربیت مهدوی تربیت کنند.
وی افزود :امام مهدی(عج) یک مسئولیت بسیار سنگنی برعهده دارد آن مسئولیت حکومت جهانی است.
زیدونی در رابطه با معنای انتظار گفت: انتظار یعنی یک جا نشسیتن، راضی بوداز وضع موجود.
وی افزود : انتظار را نباید به معنای انجام چند کار ثواب دانست و از اینکه چند کار ثواب انجام می دهیم راضی باشیم بلکه باید به معنای اولین قدم شخض منتظر دانست، تا اهداف خود را به خوبی انجام دهند.
اولین قدمی که هر شخص منتظر باید بر دارد خود سازیست، با خود سازی علاوه بر اینکه موجب میشود شخص منتظر تهذیب کند اثر خود را بر تربیت فرزندان خویش نیز میگذارد.
مدرسه حضرت زینب(س) امیدیه به مناسبت اربعین حسینی بروشور آماده و منتشر می کند.
ولایت مداری محض رمز سعادت آدمی
موسوی گفت: ولایت مداری محض یعنی ما در زمره سید الشهدا قرار بگیریم آنگاه استکبار جهانی از ما مأیوس خواهد شد.
مدرسه علمیه حضرت زینب(سلام الله علیها) با همکاری مدارس علمیه حضرت فاطمه معصومه (س) اندیکا، حضرت رقیه (س) رامهرمز ، امام جعفر صادق(ع) اهواز، فاطمیه(ع) کارون، حضرت خدیجه (س) بندرماهشهر نشست پژوهشی در فضای مجازی سامانه مدرس برگزار شد.
این نشست پژوهشی با عنوان بررسی مضامین مقاومت و پایداری در خطبه امام حسین(ع) و یارانشان و تطبیق آن بر جامعه امروز با سخنرانی سر کار خانم سیده طیبه موسوی طلبه سطح چهار و مدرس حوزه های علمیه خواهران برگزار شد.
موسوی سخن خود را با معرفی کتاب خصایص حسینیه تالیف جعفری شوشتری آغاز کرد و گفت: در این کتاب در شرح لبیک های هفت گانه بیانگر حقیقت لبیک گوی ابا عبدالله الحسین علیه السلام با قلب و استماعات و افکار ما هم لبیک گو باشند.
وی افزود: لبیک گویی با اعضا و جوارح یعنی ولایت محوری محض و این ولایت محوری را به خوبی میتوان در میان یاران امام حسین علیه السلام دید و یاد گرفت که چگونه اندیشه های ما نیز به تأسی از آنان ولایت محور باشد.
مدرس حوزه علمیه خواهران با اشاره به روایت از امام صادق علیه السلام گفت: عبدالله بن ابی یعفور از یاران مخلص امام صادق علیه السلام در کوفه بیماری بر او عارض شده بود و اطبا درمان او را در نوشیدن جرعهای شراب می دانستند و ایشان از این امر استنکاف می کردند تا اینکه به محضر امام صادق علیه السلام مشرف شدند و ماجرا را برای ایشان تعریف کردند حضرت به آبی یعفور فرمودند: به هیچ عنوان استفاده نکنید که حرام است و شیطان بر شما ماموریت پیدا کرده تا بر شما مسلط شود و شما را دچار تردید کند و این مأموریت شیطان تا زمانی ادامه دارد که از شما مأیوس شود.
وی افزود : سخن امام به صورت یک فرمول است که در همه زمانها می توان بکار گرفت، همانطور که امروزه شیاطین انس با روحیه استکبار زندگی و اندیشه ما را از معارف دینی خارج کنند، شیاطین و استکبار جهانی امروزه شیاطین مسلح با تبلیغات جذاب زندگی ما را تحت شعاع قرار دادهاند.
موسوی گفت: ولایت مداری محض یعنی ما در زمره سید الشهدا قرار بگیریم آنگاه استکبار جهانی از ما مأیوس خواهد شد.
طلبه سطح چهار گفت: خداوند در قلب انسان ها دو کانون قرار نداده که یکی محور اطاعت و محبت به خدا و اهل بیت علیهم السلام و دیگری محور محبت دشمنان خدا، یک کانون محبت فقط در درون آدمی وجود دارد اگر این کانون محبت به خدا و اهل بیت علیهم السلام باشد موجب تحقق رستگاری آدمی می شود و دیگری محبت دشمنان عشق و محبت به خدا و اهل بیت علیهم السلام را در دل می کاهد.
وی ادامه داد: حربه های تبلیغاتی امروزه باعث شده که مقاومت زنان ما در برابر استکبار جهانی کم شود و تردیدها و عدم یقین آنان شود.
موسوی تبلیغ فعال را از وظایف طلاب دانست و گفت: طلاب باید در تبلیغ چهره به چهره بیش از پیش فعالیت کنند تا خلأ ها جبران شوند چیزی که ما امروز به عنوان نقطه مرکزی و کانون محوری دشمن مورد توجه قرار میگیرد کانون خانواده اسلامی و محور آن زن مسلمان است ، این امر وظیفه طلاب خواهر را بیشتر سنگین می کند. تا بتوانیم این مسائل را به خانوادههای فاطمی و حسینی انتقال دهیم که اگر به خوبی انجام نشود مشکلات فراوانی برای خانواده ها پیش خواهد آمد.
مدرس حوزه های علمیه خواهر گفت: مسایل خانواده امروزه بسیاری از دغدغه جدی است و باید به آن توجه کنیم دشمن سرمایهگذاری هنگفتی انجام داده است برای جدا کردن زن مسلمان از عبادت
وی افزود: دشمن عبادت با طهارت را از زنان مسلمان سلب می کند به گونهای که حتی زنان متدین و متعهد و پایبند به مسائل شرعی هستند متاسفانه دارند وارد گردونه می شوند.
وی ادامه داد: زیبایی ها و تنوع طلبی ها و آرایش هایی که موجب سلب طهارت میشود عبادت واقعی از زن مسلمان جدا می کند و این امر موجب انحرافات بسیاری میشود.
موسوی گفت: مسائلی مانند کاشت ناخن ، مژه و لیفتینگ هایی که در اندام های صورت انجام میشود ، آرایشهای ثابت و جذابی هستند که متاسفانه زنان مسلمان ما را تحت تاثیر خود قرار می دهند. با این وجود که این گونه آرایش ها مانع از غسل صحیح هستند.
وی ادامه داد طلاب موظف هستند در این ایام که مردم در مراسمات اباعبدالله الحسین علیه السلام شرکت می کنند این احکام که در واقع احکام محوری است. زیر ساخت های سبک زندگی اسلامی است ؛زیرا اگر زن مسلمان و مادر خانواده عبادت صحیح نداشته باشد قطعا تربیتی که در این خانواده صورت می گیرد تربیت فاطمی و حسینی نیست آداب و رفتار همسر داری مراعات نمیشود بلکه یک سری رفتار ظاهری و بدون اساس است.
وی ادامه داد: طلاب خواهر موظف هستند احکام شرعی را به عنوان یک سری اصول و زیر ساخت سبک اسلامی در عرصه تبلیغ به مردم منتقل کنند و روی آن تاکید کنند.
موسوی گفت: آسیب پذیری خانواده فقط بحث آسیب اجتماعی یا آسیب در جامعه نیست بلکه محورهایی است که مباحث فلسفی و حقوقی و عقلائی را تحت شعاع قرار می دهد که با این امور مورد هتاکی قرار می دهد.
ایشان در پایان به حکم فقهی آرایش های امروزی پرداخت و گفت: زنان در زمانی که عذر شرعی دارند و هیچ تکلیفی بر عهده آنها نیست این کار را انجام دهند (کاشت ناخن و مژه و لیفتینگ صورت) و اشکالی ندارد اما زمانی که عذر شرعی بر طرف می شود و زمان طهارت و غسل می رسد در این صورت بر زن مسلمان واجب است که برای انجام غسل صحیح این موانع را بردارد (مژه و ناخن های کاشته شده را بردارد و برداشتن آنها از نظر عرفی هیچ گونه غیر و خارجی را درپی ندارد) قبل از انجام غسل و وضو آنها را برطرف کند.
حال اگر توانایی و مهارت در برطرف کردن این موانع با وجود تلاشهایی که کرده نداشت و موفق به برطرف کردن مانع نداشت و از وقت فقط بقدر یک غسل باقی مانده بود باید غسل و وضو را به صورت جبیره ای انجام دهد و نماز بخواند.
برای نمازهای بعدی به مجرد اذان چون وقت توسعه دارد باز بر او واجب است موانع را را برطرف کند و تمام اقدامات و تلاشهای خود را جهت رفع مانع انجام دهد.
نکته مهم: نمازهایی که با غسل و وضو جبیره ای انجام داده را بعد از برطرف کردن مانع باید قضا آنها خوانده شود و قرائت قضا آنها واجب است.
ِسمِ اللهِ الرَّحمنِ الرَّحِیمِ
جعبه را باز کردم
چند تکه کاغذ کاهی در آن به چشم میخورد
شماره گذاری شده بودند
اولی را برداشتم نوشته بود :
تموم داشته های زندگی ات را تصور کن ؟
با فکر کردن به داشته هایم لبخندی از سر خوشحالی بر لبانم جاری شد
برگه ی دوم را با ذوق برداشتم نوشته شده بود :
حالا تصور کن همه ی داشته هایت را از دست داده ای
ناراحت شدم چرا که آنها همه ی زندگی ام بودند و دوست نداشتم آنها را از دست بدهم .
حالم بد شد کاغذ سوم را برداشتم تا تلخی کاغذ دوم را از بین ببرد
در کاغذ سوم نوشته بود :
حالا بگو چرا داشته هایت را که اینقدر دوستشان داری را نمیبینی؟
چرا نمیخواهی باور کنی که خوشبختی زندگی با داشته هاست
خوشبختی در دلِ توست تو باید از درون احساس خوشبختی کنی
زندگی ات را با دیگران مقایسه نکن
و مدام حسرت داشته های آنها را به دل نگیر
#دلنوشته های طلبه
#مدرسه علمیه حضرت زینب(سلام الله علیها)-امیدیه
#فاطمه جهاندیده